אירוע הפתיחה

שלבי התחרות

אירוע פתיחה: מפגש חשיפה מקוון

אירוע הפתיחה של אולימפיאדת החלל ע"ש רמון לחטיבות הביניים התקיים בתאריך 26.10.22.
אירוע הפתיחה הוא  נקודת הזינוק להרפתקה שנתית אליה מוזמנים תלמידי נבחרות בית הספר, במהלכו הכירו התלמידים את כל השותפים שעמלים על ביצוע וניהול האולימפיאדה, למדו על כל שלבי התחרות וצפו בהרצאה חווייתית בנושא אנרגיה בחלל מפי מר אביב קנלבאום, מנהל הפיתוח העסקי והשיווק של תחום החלל בתעשייה האווירית.

אירוע פתיחה: מפגש חשיפה מקוון שהתקיים בתאריך 19.10.21
האירוע התקיים בהשתתפות 269 בתי ספר וכ 4,000 תלמידים מכל רחבי הארץ, במהלכו נחשפו התלמידים לנושאי שלבי התחרות השונים וצפו בהרצאה חווייתית מפי מר איתן סטיבה, הישראלי השני בחלל, וגב' ענבל קרייס, המנהלת המדעית והטכנולוגית של משימת רקיע.

אירוע הפתיחה
הגיע רגע האמת!
היום יוצאים כל משתתפי התחרות מחטיבות הביניים לדרך. מצפה לכם דרך מאתגרת ומרתקת!
אתם מתבקשים לצפות בסרטון ארוע הפתיחה של התחרות:
לסרטון בשפה העברית
לסרטון בשפה הערבית
במהלך האירוע יקבלו התלמידים הצצה לנושאי חקר החלל שיהיו במוקד התחרות השנה, הרצאת הפתיחה תכלול לימוד מושגים בסיסיים וידע רלוונטי, שיסייעו לתלמידים להתכונן להמשך התחרות.
במקרה שאין באפשרות הקבוצה להיפגש פיזית בשל הגבלות הקורונה, אנו ממליצים לצפות במצגת במהלך מפגש zoom  באמצעות שיתוף מסך על ידי המורה המלווה,ניתן להקרין המצגת לתלמידים בזמן שמתאים לכם.
ההרצאה מהווה פתיחה וחשיפה לתחרות, אך אינה מהווה אחד משלבי המיון ואין צורך להתכונן לקראתה. יחד עם זאת, הצפייה בה חיונית לצורך הכנה לשלב הראשון של התחרות.
לצפייה בחומרי הלימוד של ארוע הפתיחה
בברכת בהצלחה,
צוות אולימפיאדת החלל

אירוע הפתיחה של אולימפיאדת החלל ע"ש רמון לחטיבות הביניים, תשפ"ג

שלב א'

שלב א'

האתגר: חידון מקוון, מוגבל בזמן


המשימה הראשונה שלכם כקבוצה תהיה להשתתף בחידון אשר יבחן את ידיעותיכם בתחומים הבאים:

    • מערכת השמש
    • תחנת החלל הבינלאומית
    • השמש כמקור אנרגיה
    • שיטות להפקת אנרגיה בכדור הארץ ובחלל

הסתיים שלב א' של אולימפיאדת החלל לחטיבות הביניים, רשימת הממשיכים לשלב הבא תתפרסם בימים הקרובים.

המשימה הראשונה שלכם בקבוצה תהיה לענות על חידון אשר יבחן את ידיעותיכם במספר תחומים:

  1. היכרות עם מערכת השמש בדגש על אסטרואידים ושביטים ומשימת רקיע של איתן סטיבה – מורשתו של אילן רמון למדע חינוך וחברה בחלל .
  2. גופים קטנים במערכת השמש.
  3. חקר אסטרואידים – סכנות והזדמנויות שמהווים אסטרואידים ושביטים למין האנושי.

החידון יופיע באתר בתאריכים א’-ד’ בכסלו תשפ"ג, 27-30.11.22 בין השעות 10:00-13:00.

כל בית ספר ישובץ לאחד מהתאריכים, מועד השיבוץ יישלח אליכם בדוא"ל.

תותר גישה חופשית לאינטרנט במהלך החידון אבל חשוב להתכונן מראש כדי להכיר את החומר בעזרת הקישורים באתר התחרות. אפשר להתחלק לקבוצות מומחים, כשכל קבוצה קוראת סוג אחד של מקורות מידע.

  • החידון יופיע באתר רק בתאריכים י"ג-ט"ו חשוון תש"ף, 11-13.11.19. החל מהשעה 13:00 עליכם לשלוח את התשובות עד השעה 16:00. כל בית ספר משובץ לאחד התאריכים, השיבוץ יישלח בדוא"ל.
  • המענה על החידון מתבצע עם חומר פתוח ואפשר לחפש מידע באינטרנט. חיפוש התשובות והמענה על השאלות צריך להתבצע על ידי תלמידי הקבוצה בלבד ואסור למבוגרים או למי שאינו חבר בקבוצה לסייע.
  • על החידון עונים יחד כקבוצה. אפשר (ומומלץ) לפתוח את החידון על מספר מחשבים בו זמנית, ולחלק את התלמידים לקבוצות עבודה, כשכל קבוצה פותרת חלק אחר בחידון.
  • הגשת התשובות חייבת להתבצע כולה ממחשב אחד בלבד. מילוי של יותר משאלון אחד עלול להביא לפסילת ביה"ס. מדפסת המחוברת לאחד המחשבים תוכל להיות לכם לעזר.
  • לתשומת לבכם! כי יעמדו לרשותכם 3 שעות למילוי החידון ולהגשתו. באחריות כל קבוצה להיות מוכנה לענות על החידון במועד שנקבע. קבוצה אשר לא תשלים את החידון במסגרת הזמן הנתון, לא תוכל להמשיך בתחרות.

מסמכי ההיערכות לשלב זה יפורסמו בחודש ינואר 2020.

הסתיים שלב א' של האולימפיאדה

מבצעים את משימות ההכנה לשלב א' המתוארות במכתב ההנחיות.
אין צורך להגיש את המשימות. שימו לב! מספר הנושאים וכמות הידע רבים, אך כך גם מספר המשתתפים בקבוצה שלכם. מומלץ לחלק את הזמן ואת העבודה באופן יעיל בין כל חברי הקבוצה, כך תוכלו להגיע מוכנים לחידון השלב הראשון.

לתשומת לבכם: מכתב ההנחיות ומשימת ההכנה בערבית מופיעים קישורים למקורות בערבית.

משימה זו נועדה להכין אתכם לשלב א' של תחרות חקר החלל והאסטרונומיה. המשימה כוללת קריאה מונחית במקורות מידע ומענה על שאלות.
אין צורך להגיש את התשובות שכתבתם, אך חשוב שהן תהיינה נגישות לכם בעת פתרון השאלות בחידון.
שלב א' מתבצע עם חומר פתוח, אבל הוא מוגבל בזמן, ולכן חשוב שהחומר הדרוש יהיה מרוכז בקובץ אחד.

1.
א) ערכו היכרות עם הערך "מערכת השמש" באסטרופדיה (קישור למטה). קראו על מבנה מערכת השמש וודאו שאתם יודעים למצוא מידע מפורט על כל אחד מכוכבי הלכת.
אסטרופדיה – מערכת השמש
ב) קראו בעיון על צדק ושבתאי בויקיפדיה, ולמדו על מאפייניהם של שני כוכבי הלכת, על ירחיהם ועל טבעותיהם.

2.
א) קראו בויקיפדיה על קרינה אלקטרומגנטית.
ב) קראו בויקיפדיה על הספקטרום האלקטרומגנטי, ועל מרכיביו: גלי רדיו, גלי מיקרו, קרינה תת-אדומה, אור נראה, קרינה על-סגולה, קרינת רנטגן וקרינת גמא.
ג) צפו שוב במצגת הפתיחה, וודאו שאתם מבינים את כל המושגים שהוזכרו בה בהקשר של הספקטרום האלקטרומגנטי.
ד)  השוו את גרף החלונות האטמוספריים (לפתיחת גרף החלונות האטמוספריים יש ללחוץ על הקישור: גרף חלונות אטמוספריים) לגרף של החלונות האטמוספריים שמופיע במצגת הפתיחה. רשמו לעצמכם מה דומה ומה שונה בין שני הגרפים.
ה) הפעילו את ההדמיה שמתארת את התפלגות הקרינה של גוף שחור:

ספקטרום של גוף שחור

(תוכלו לבחור בגרסה העברית תחת התפריט "TRANSLATIONS"), ומצאו מהו אורך הגל של           עוצמת פליטת הקרינה המקסימלית עבור:

  1. אור השמש
  2. אור נורה
  3. אור נר (תצטרכו למצוא את טמפרטורת הלהבה של נר בכוחות עצמכם)
  4. פני השטח של כדור הארץ
  5. פני השטח של טיטאן (תצטרכו להכניס את הטמפרטורה ישירות לתיבת הטקסט בהדמיה, במקום להשתמש בכפתור הגרירה)

היעזרו בכפתורי ה- ⊕ וה- ⊖כדי להתאים  את קנה המידה של הצירים לגודל הגרף המתקבל.

לאחר שסיימתם, בדקו את תשובותיכם בעזרת חוק ההסחה של וין:

חוק ההסחה של וין

3. שני הלוויינים בהם תתמקדו בשלב זה הם לווייני המחקר שנשלחו לחקור את צדק ושבתאי, שאחד מהם סיים את משימתו לפני פחות מחודש, והשני עדיין נמצא בעיצומה.
א) למדו להכיר את הגשושית ג'ונו, את מסלולה ואת המכשור המדעי שלה:
גשושית ג'ונו
עולם חדש ומופלא: החללית ג'ונו חושפת את צדק כפי שמעולם לא הכרנו

ב) למדו להכיר את הגשושית קאסיני, את מהלך המשימה שלה, ואת תגליותיה המרכזיות:
רגע לפני הסוף: תמונות אחרונות מקאסיני
טבעות שבתאי נחשפות בפירוט חסר תקדים
מסע הפרידה של קאסיני

שלב ב'

שלב ג'

הסתיים שלב ג' של אולימפיאדת החלל לחטיבות הביניים, רשימת הממשיכים לשלב הבא תתפרסם בימים הקרובים.

שלב ב'

האתגר: משימת שיתוף הקהילה בפרויקט יצירתי


כל החברי הקהילה יוזמנו להשתתף בפרויקט, כאשר חברי הנבחרת ידריכו וילוו תלמידים או חברי קהילה אחרים בביצוע הפרויקט.
לאחר ביצוע המשימה ישלחו חברי הנבחרת תיעוד שלה אשר יזכה אותם בניקוד.
מסמכי ההיערכות לשלב זה יפורסמו עם פרסום תוצאות שלב א'

ברכות לרגל עלייתכם לשלב ב’ של אולימפיאדת החלל על שם רמון לשנת תשפ"ג 2023!

בשלב ב’ של אולימפיאדת החלל עליכם להפיק פסטיבל סרטים קהילתי – Spaceship Earth. במסגרת הפסטיבל תארגנו תחרות סרטונים בנושא "מערכות בתחנת החלל הבינלאומית" בין קבוצות תלמידים ותלמידות בבית הספר או של קהלים אחרים. פסטיבל הסרטים יהווה את אירוע השיא של שלב ב’: אירוע תוסס הכולל דברי ברכה, הרצאה חווייתית, הצגת הסרטונים, חידון על תחנת החלל הבינלאומית ולבסוף – בחירת הסרטון הזוכה.

כל קבוצה שתשתתף בתחרות תבחר מערכת אחת שנמצאת בתחנת החלל הבינלאומית ותערוך סרטון המתאר את המערכת של תחנת החלל הבינלאומית בהיבטים השונים, כולל הצעת להתייעלות אנרגטית בשימוש במערכת זו על פני כדה"א.

עליכם לתעד את את עבודתכם שלב ב', כולל פסטיבל הסרטים ולהגיש את התיעוד באמצעות ניוזלטר בפלטפורמת SMORE עד לתאריך 5.2.23 בשעה 13:00.

שלב ג'

שלב ג'

הסתיים שלב ג' של אולימפיאדת החלל לחטיבות הביניים, רשימת הממשיכים לשלב הבא תתפרסם בימים הקרובים.

האתגר: חידון אינטראקטיבי בזמן אמת


המענה על השאלות נעשה בזמן אמת. לרשות הקבוצות יעמוד זמן קצוב וקצר לכל שאלה, ולכן נדרש לימוד מעמיק של החומר הרלוונטי – כפי שיפורט באתר  האולימפיאדה.
כשלב מקדים יקבלו הקבוצות משימות הכנה, אשר יכללו פעילות חקר ויהוו בסיס לאתגרים איתם יידרשו התלמידים להתמודד במהלך החידון המקוון.
מסמכי ההיערכות לשלב זה יפורסמו עם פרסום תוצאות של שלב ב'.

ברכות לבתי הספר העולים לשלב ג' של אולימפיאדת החלל ע"ש רמון!

במהלך השלב השלישי בתחרות, תרחיבו את ידיעותיכם בתחומים נוספים הקשורים לתחום החלל, פעילותן של חברות ולמשימת "רקיע":

  1. תערכו היכרות עם טלסקופ החלל ג'יימס ווב.
  2. תלמדו על התפתחויות בתחום 'החלל החדש' בישראל ובעולם.
  3. תעמיקו את היכרותכם עם פעילותה המגוונת של חברת החללspaceX לקראת שיגור אב-הטיפוס SN20.
  4. תבצעו פעילות חקר לגילוי הגורמים המשפיעים על נביטת קטניות לקראת שיגור הניסוי "חומוס חללי" במשימת "רקיע".

במהלך שלב ג' עליכם להתמודד עם שתי משימות עיקריות:

  1. ביצוע פעילות חקר, כולל הגשת תיעוד תוצאות
  2. השתתפות בחידון מקוון א-סינכרוני, לקראתו יש לבצע הכנה עיונית הכוללת קריאה וסיכום של חומר עיוני.

האירוע המסכם את שלב ג' יתקיים בין התאריכים 22-24.2.22. השיבוץ לחידון יישלח אליכם במייל.

האירוע המסכם ויכלול שני חלקים:

חלק א' –  45 דקות של חידון מקוון א-סינכרוני קצוב בזמן הבנוי בפלטפורמת SOCRATIVE .

חלק ב' – מפגש סינכרוני אשר יועבר בשידור חי ב- ZOOM לכל הקבוצות המשתתפות ובו, בין השאר, תערך הצגה חגיגית של המשתתפים וצפייה משותפת בהרצאה חווייתית.

כל המשימות של שלב ג', כולל החידון עצמו ניתנות לביצוע הן כקבוצה שעובדת בכיתה במפגשים פיזיים והן במתכונת של עבודה מרחוק.

חצי הגמר

חצי הגמר

הסתיים שלב חצי הגמר של אולימפיאדת החלל לחטיבות הביניים, רשימת העולים לשלב הגמר תתפרסם בימים הקרובים.

האתגר: בניית דגם
נושא: תכנון ובנייה של דגמים בנושא התחרות השנתי.


ההנחיות לבניית הדגם יישלחו לאחר סיום שלב ב'. הדגם צריך לשקף את מירב ידיעותיכם והבנתכם את הנושא, כאשר גם יצירתיות ואסתטיקה יילקחו בחשבון. את הדגם תתעדו בין השאר בסרטון וידאו שיועלה ל- YouTube ויישלח לשיפוט.
מסמכי ההיערכות לשלב זה יפורסמו עם פרסום תוצאות של שלב ב'.

ברכות לבתי הספר העולים לשלב חצי הגמר של אולימפיאדת החלל ע"ש אילן רמון לחטיבות הביניים!

אתם עומדים כעת לקראת תכנון משימת חלל מתקדמת וחדשנית בעלת  פוטנציאל למימוש מעשי, העוסקת בבעיות עכשוויות בכדה"א. אתם מוזמנים להשקיע מאמצים רבים בפרויקט חשוב זה. עשו כמיטב יכולתכם והבנתכם על מנת להגיש את משימת החלל במלואה.
במסגרת שלב זה עליכם לתכנן תחנת חלל שתנוע במסלול סביב כדה"א או סביב גרם שמימי אחר במערכת השמש. במקביל עליכם לתכנן מתקן על פני כדה"א שמשתמש בטכנולוגיה של אחת ממערכות תחנת החלל במטרה לנצל באופן יעיל אנרגיה או משאבים אחרים על פני כדה"א, וזאת במטרה לצמצם פליטת גזי חממה.

עשר הקבוצות אשר יזכו במרב הנקודות בשלב זה יעלו לשלב הגמר. קבוצות אלו יביאו אִיתן את הדגמים לאירוע הגמר, ותינתן להן ההזדמנות להציג אותם בפני חבר השופטים והקבוצות האחרות.

המועד האחרון להגשת התוצרים: 20.4.23, כ"ט בניסן, תשפ"ג, עד השעה 13:00.

בהצלחה!

הסתיים שלב חצי הגמר של אולימפיאדת החלל!

בשלב זה של התחרות התלמידים התבקשו לתכנן תחנת חלל במערכת השמש ומתקן טכנולוגי על פני כדה"א אשר עושה שימוש בטכנולוגיה של אחת ממערכות תחנת החלל, במטרה לנצל באופן יעיל אנרגיה או משאבים אחרים על פני כדה"א.

עשר הקבוצות אשר זכו במרב הנקודות בשלב זה יעלו לשלב הגמר. קבוצות אלו יביאו אִיתן את הדגמים, התוכניות והסרטונים לאירוע הגמר, ותינתן להן ההזדמנות להציג אותם בפני חבר השופטים והקבוצות האחרות.

שלה הגמר יתקיים בתאריך 12.6.23 במרכז הישראלי למצוינות בחינוך בירושלים

לצפייה ברשימת בתי הספר שהשתתפו בשלב חצי הגמר באולימפיאדת החלל לחטיבות הביניים

לצפייה ברשימת בתי הספר שהעפילו לשלב הגמר באולימפיאדת החלל לחטיבות הביניים

אירוע הגמר

גמר

גמר

שיאה של התחרות יהיה באירוע הגמר במהלכו הנבחרות המתחרות ייפגשו ויציגו את הדגמים שבנו לצורך שיפוט פרונטלי בפני חבר שופטים, שיורכב מבכירים בתעשיית החלל והאקדמיה.
מסמכי ההיערכות לשלב זה יפורסמו עם פרסום תוצאות של שלב חצי הגמר.

ברכות לעולים לשלב הגמר של התחרות!

לאחר עבודת שיפוט קשה ומורכבת, נדרש חבר השופטים להחליט אילו מבין הדגמים המרשימים שנשלחו אלינו יזכו את הנבחרות בהעפלה לשלב הגמר של התחרות. עשר קבוצות שהשיגו את הניקוד הגבוה ביותר יעלו לשלב הגמר.

אירוע הגמר יתקיים ביום שני, 12.6.23 כ"ג בסיון תשפ"ג, בין השעות 09:00-15:00. האירוע יתקיים במרכז הישראלי למצוינות בחינוך בירושלים

האירוע יכלול:

    • יריד משימות חלל: תערוכה ושיפוט הדגמים ע"י שופטים מתעשיית החלל והאנרגיה הישראלית.
    • מפגש עם מומחה בתחום האנרגיה/חלל
    • אתגר הבריחה לחלל: פעילות תחרותית הכוללת קופסאות בריחה בשילוב משימות וחידות בנושאי התחרות שנלמדו.
    • טקס הכרזת הזוכים וחלוקת פרסים.

 

אירוע הגמר יתקיים במתכונת מתוקשבת ב-16.6.20 , י"ז בסיוון תש"ף.

ברכות לעולים לשלב הגמר של התחרות!

לאחר עבודת שיפוט קשה ומורכבת, נדרש חבר השופטים להחליט אילו מבין הדגמים המרשימים שנשלחו אלינו יזכו את הנבחרות בהעפלה לשלב הגמר של התחרות. עשר קבוצות שהשיגו את הניקוד הגבוה ביותר יעלו לשלב הגמר.

אירוע הגמר יתקיים ביום שלישי, 14.6.22 ט"ו בניסן תשפ"ב, בין השעות 09:00-15:00. השנה נקיים לראשונה, אירוע גמר משותף לשתי האולימפיאדות, שיאפשר מפגש של הנבחרות של בתי ספר יסודיים ושל חטיבות הביניים. האירוע יתקיים במרכז הישראלי למצוינות בחינוך, בירושלים.

האירוע יכלול:

  • יריד היזמות העסקית של אולימפיאדת החל SPACEXPO 2022 : תערוכה ושיפוט המיזמים שפיתחתם על-ידי צוות שופטים מתחום תעשיית החלל
  • מפגש עם האסטרונאוטית ד"ר קת'לין רובינס, שהגיעה לישראל במיוחד לרגל גמר אולימפיאדת החלל, קת'לין (קייט) רובינס היא אסטרונאוטית אמריקאית של נאס"א אשר נבחרה כחלק מנבחרת תכנית ארטמיס – התכנית להנחית אסטרונאוטים על הירח, ולהפוך אותו לבסיס החלל הקדמי של האנושות. תוכלו לקרוא עליה עוד באתר סוכנות החלל.
  • פעילות גיבוש אתגרית: אתגר הניווט לחלל – מסלול ניווט הכולל נקודות ציון בשילוב משימות וחידות בנושאי התחרות שנלמדו שעליהן תקבלו ניקוד
  • טקס הכרזת הזוכים בשתי האולימפיאדות

מפגשי מוקדמות יתקיימו בתאריכים 23-24.5.22 במתכונת מקוונת, כל נבחרת שובצה לשעה מסוימת באחד המועדים הללו.

  • השיפוט של הדגמים ייערך במתכונת של מפגשי מוקדמות פרטניים לפני האירוע המסכם, עם כל אחת מעשר הנבחרות שעלו לשלב הגמר.
  • המפגש ייערך באמצעות פלטפורמת ZOOM ויארך 35 דקות. מטרת המפגש היא לאפשר לשופטים להכיר מקרוב את הנבחרות שעברו את כל שלבי האולימפיאדה ולהעריך את העבודה על המשימות שתכננו והדגמים שבנו. המפגש פותח בפני הנבחרות הזדמנות להצגה מעמיקה ובלתי אמצעית של תוצרי שלב ד'.

להורדת מסמך היערות למוקדמות לשלב הגמר

להורדת מסמך היערכות לאירוע הגמר

הם אלופים🏆 ברכות לזוכים ולזוכות בגמר אולימפיאדת החלל ע"ש רמון תשפ"ג🚀
אולימפיאדת החלל הגיעה לרגע השיא. עשרות בתי ספר התחרו על התואר הנכסף והזוכים הוכרזו בסוף אירוע הגמר החגיגי שהתקיים אתמול במרכז הישראלי למצוינות בחינוך.
השנה בפעם הראשונה אולימפיאדת החלל עסקה בנושא אנרגיה בחלל.
הנושא הנבחר הוא פרי שיתוף פעולה בין סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ומשרד האנרגיה והתשתיות.
התחרות מתקיימת בשיתוף הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה – משרד החינוך ובביצוע של המרכז הישראלי למצוינות בחינוך, זו השנה התשיעית.
בתחרות השתתפו 239 בתי ספר יסודיים ו- 227 חטיבות ביניים. כ-9,000 תלמידים מכל רחבי הארץ אשר השקיעו והגיעו להישגים יוצאי דופן.
אירוע הגמר התקיים בהשתתפות מאות תלמידים נרגשים מ-20 בתי הספר: 10 יסודיים ו-10 חט"ב. התלמידים הציגו את המיזמים שלהם בפני חבר השופטים, המורכב מבכירים בתעשיית החלל והאנרגיה הישראלית ואף זכו להציג את הפרויקטים גם בפני איתן סטיבה, האסטרונאוט הישראלי השני בחלל.
במהלך היום השתתפו התלמידים בפעילות תחרותית: אתגר הבריחה לחלל🛸 קופסאות בריחה בשילוב משימות וחידות בנושאי התחרות שנלמדו.
הזוכים באולימפיאדת החלל לבתי הספר היסודיים:
מקום 1: סמילינסקי רחובות
מקום 2: ליאו בק, חיפה
מקום 3 : בר אילן בנים, רמלה
אתגר הבריחה לחלל : קדם שומרון, כפר תפוח
הזוכים באולימפיאדת החלל לחטיבות הביניים:
מקום 1: בני יהודה, מצפה גולן
מקום 2: דע"ת, קיבוץ סעד
מקום 3: חט"ב ב' אלזהראא כפר כנא
אתגר הבריחה לחלל: אורט דפנה קרית ביאליק

ברכות לזוכים ויישר כוח💪 לכל המורים והתלמידים שהשתתפו בתחרות

ברכות למשתתפים ומזל טוב למנצחים של גמר אולימפיאדת רמון לחלל לחטיבות הביניים, תשע"ט

שלב הגמר של אולימפיאדת רמון לחלל לחטיבות הביניים התקיים בתאריך 14.5.19, ט' באייר תשע"ט בקמפוס "המרכז הישראלי למצוינות בחינוך" בירושלים. 226 בתי-ספר וכ-4,000 תלמידים מכל רחבי הארץ החלו את התהליך.התלמידים השתתפו לאורך השנה בחמישה שלבים, שבמהלכם התמודדו בחידונים מקוונים, נדרשו לענות על חידות מורכבות, לקיים פעילות בקהילה, לפעול יחד בקבוצה, לבצע התנסויות בכיתה ואף לבנות דגמים המציגים משימת חלל הקשורה לגופים הקטנים במערכת השמש. שיאה של התחרות היה באירוע הגמר אליו הגיעו 10 בתי ספר. התלמידים פעלו במספר תחנות, בהן:התחרו ראש בראש במענה על שאלות בנושאי מערכת השמש וחקר החלל, הפגינו בקיאות במפת שמי הלילה בקבוצות הכוכבים ובעצמים השונים המסתתרים בשמיים, ביצעו ניסוי חקר הקשור להחזרי אור מעצמים וקביעת זמן המחזור שלהם לפיהם, פיענחו חידות הקשורות להרכב הכימי של גופים קטנים במערכת השמש והשיא – הם הציגו את הדגמים אותם בנו, התבקשו להפגין ידע נרחב ולהשיב על שאלות מורכבות.

במהלך האירוע שמעו התלמידים הרצאה מפי אלכס פיאסיק, מתנדב מטעם עמותת SpaceIL שסיפר את סיפורה מעורר ההשראה שלSpaceIL ומשימתה להנחית את "בראשית" – החללית הישראלית הראשונה, על הירח.

אולפנת בני עקיבא, "חן במדבר" באר שבע זכתה במקום הראשון, בית הספר הרב תחומי עמל אחווה טייבה , זכה במקום השני, בית הספר כפר הנוער כנות זכה במקום השלישי. תעודות ציון לשבח הוענקו  לבית הספר כדורי גליל תחתון ולביה"ס אמי"ת כרמיאל.

לצפייה ברשימת בתי הספר שהשתתפו בשלב הגמר

ארוע הגמר של אולימפיאדת רמון לחלל לחטיבות הביניים תשע"ט

Start typing and press Enter to search