אירוע הפתיחה

שלבי התחרות

אירוע פתיחה: מפגש חשיפה מקוון
במהלך האירוע יקבלו התלמידים הצצה לנושאי חקר החלל שיהיו במוקד התחרות השנה, הרצאת הפתיחה תכלול לימוד מושגים בסיסיים וידע רלוונטי, שיסייעו לתלמידים להתכונן להמשך התחרות.
ההשתתפות המפגש מהווה פתיחה וחשיפה לתחרות, אך אינה מהווה אחד משלבי המיון ואין צורך להתכונן לקראתה. יחד עם זאת, הצפייה בה חיונית לצורך הכנה לשלב הראשון של התחרות.

אירוע פתיחה: מפגש חשיפה מקוון שהתקיים בתאריך 19.10.21
האירוע התקיים בהשתתפות 269 בתי ספר וכ 4,000 תלמידים מכל רחבי הארץ, במהלכו נחשפו התלמידים לנושאי שלבי התחרות השונים וצפו בהרצאה חווייתית מפי מר איתן סטיבה, הישראלי השני בחלל, וגב' ענבל קרייס, המנהלת המדעית והטכנולוגית של משימת רקיע.

אירוע הפתיחה
הגיע רגע האמת!
היום יוצאים כל משתתפי התחרות מחטיבות הביניים לדרך. מצפה לכם דרך מאתגרת ומרתקת!
אתם מתבקשים לצפות בסרטון ארוע הפתיחה של התחרות:
לסרטון בשפה העברית
לסרטון בשפה הערבית
במהלך האירוע יקבלו התלמידים הצצה לנושאי חקר החלל שיהיו במוקד התחרות השנה, הרצאת הפתיחה תכלול לימוד מושגים בסיסיים וידע רלוונטי, שיסייעו לתלמידים להתכונן להמשך התחרות.
במקרה שאין באפשרות הקבוצה להיפגש פיזית בשל הגבלות הקורונה, אנו ממליצים לצפות במצגת במהלך מפגש zoom  באמצעות שיתוף מסך על ידי המורה המלווה,ניתן להקרין המצגת לתלמידים בזמן שמתאים לכם.
ההרצאה מהווה פתיחה וחשיפה לתחרות, אך אינה מהווה אחד משלבי המיון ואין צורך להתכונן לקראתה. יחד עם זאת, הצפייה בה חיונית לצורך הכנה לשלב הראשון של התחרות.
לצפייה בחומרי הלימוד של ארוע הפתיחה
בברכת בהצלחה,
צוות אולימפיאדת החלל

אירוע הפתיחה של אולימפיאדת החלל ע"ש רמון לחטיבות הביניים, תשפ"ב

שלב א'

שלב א'

האתגר: חידון בכתב, מוגבל בזמן


השאלון יהיה פתוח לקריאת השאלות ולהכנסת התשובות למשך 3 שעות, ורק בשעות הייעודיות. החידון עם "חומר פתוח", אבל חשוב להתכונן מראש כדי להכיר את החומר, על פי משימות ההכנה.
אפשר להתחלק לקבוצות מומחים, כשכל קבוצה קוראת סוג אחד של מקורות מידע.
מסמכי ההיערכות לשלב זה יפורסמו לאחר אירוע הפתיחה של התחרות

הסתיים שלב א' של אולימפיאדת החלל לחטיבות הביניים, רשימת הממשיכים לשלב הבא תתפרסם בימים הקרובים.

המשימה הראשונה שלכם בקבוצה תהיה לענות על חידון אשר יבחן את ידיעותיכם במספר תחומים:

  1. היכרות עם מערכת השמש בדגש על אסטרואידים ושביטים ומשימת רקיע של איתן סטיבה – מורשתו של אילן רמון למדע חינוך וחברה בחלל .
  2. גופים קטנים במערכת השמש.
  3. חקר אסטרואידים – סכנות והזדמנויות שמהווים אסטרואידים ושביטים למין האנושי.

החידון יופיע באתר בתאריכים י"ז-י"ט כסלו תשפ"ב, 21-23.11.21 בין השעות 10:00-13:00 ובתאריך כ' כסלו תשפ"ב 24.11.21 בין השעות 13:30-16:30 בלבד. כל בית ספר משובץ לאחד התאריכים. השיבוץ יישלח בדוא"ל.

השאלון יהיה פתוח לקריאת השאלות ולהכנסת התשובות למשך 3 שעות, ורק בשעות היעודות. החידון הוא "בחומר פתוח", אבל חשוב להתכונן מראש כדי להכיר את החומר, על פי משימות ההכנה.
אפשר להתחלק לקבוצות מומחים, כשכל קבוצה קוראת סוג אחד של מקורות מידע.

  • החידון יופיע באתר רק בתאריכים י"ג-ט"ו חשוון תש"ף, 11-13.11.19. החל מהשעה 13:00 עליכם לשלוח את התשובות עד השעה 16:00. כל בית ספר משובץ לאחד התאריכים, השיבוץ יישלח בדוא"ל.
  • המענה על החידון מתבצע עם חומר פתוח ואפשר לחפש מידע באינטרנט. חיפוש התשובות והמענה על השאלות צריך להתבצע על ידי תלמידי הקבוצה בלבד ואסור למבוגרים או למי שאינו חבר בקבוצה לסייע.
  • על החידון עונים יחד כקבוצה. אפשר (ומומלץ) לפתוח את החידון על מספר מחשבים בו זמנית, ולחלק את התלמידים לקבוצות עבודה, כשכל קבוצה פותרת חלק אחר בחידון.
  • הגשת התשובות חייבת להתבצע כולה ממחשב אחד בלבד. מילוי של יותר משאלון אחד עלול להביא לפסילת ביה"ס. מדפסת המחוברת לאחד המחשבים תוכל להיות לכם לעזר.
  • לתשומת לבכם! כי יעמדו לרשותכם 3 שעות למילוי החידון ולהגשתו. באחריות כל קבוצה להיות מוכנה לענות על החידון במועד שנקבע. קבוצה אשר לא תשלים את החידון במסגרת הזמן הנתון, לא תוכל להמשיך בתחרות.

מסמכי ההיערכות לשלב זה יפורסמו בחודש ינואר 2020.

הסתיים שלב א' של האולימפיאדה

מבצעים את משימות ההכנה לשלב א' המתוארות במכתב ההנחיות.
אין צורך להגיש את המשימות. שימו לב! מספר הנושאים וכמות הידע רבים, אך כך גם מספר המשתתפים בקבוצה שלכם. מומלץ לחלק את הזמן ואת העבודה באופן יעיל בין כל חברי הקבוצה, כך תוכלו להגיע מוכנים לחידון השלב הראשון.

לתשומת לבכם: מכתב ההנחיות ומשימת ההכנה בערבית מופיעים קישורים למקורות בערבית.

משימה זו נועדה להכין אתכם לשלב א' של תחרות חקר החלל והאסטרונומיה. המשימה כוללת קריאה מונחית במקורות מידע ומענה על שאלות.
אין צורך להגיש את התשובות שכתבתם, אך חשוב שהן תהיינה נגישות לכם בעת פתרון השאלות בחידון.
שלב א' מתבצע עם חומר פתוח, אבל הוא מוגבל בזמן, ולכן חשוב שהחומר הדרוש יהיה מרוכז בקובץ אחד.

1.
א) ערכו היכרות עם הערך "מערכת השמש" באסטרופדיה (קישור למטה). קראו על מבנה מערכת השמש וודאו שאתם יודעים למצוא מידע מפורט על כל אחד מכוכבי הלכת.
אסטרופדיה – מערכת השמש
ב) קראו בעיון על צדק ושבתאי בויקיפדיה, ולמדו על מאפייניהם של שני כוכבי הלכת, על ירחיהם ועל טבעותיהם.

2.
א) קראו בויקיפדיה על קרינה אלקטרומגנטית.
ב) קראו בויקיפדיה על הספקטרום האלקטרומגנטי, ועל מרכיביו: גלי רדיו, גלי מיקרו, קרינה תת-אדומה, אור נראה, קרינה על-סגולה, קרינת רנטגן וקרינת גמא.
ג) צפו שוב במצגת הפתיחה, וודאו שאתם מבינים את כל המושגים שהוזכרו בה בהקשר של הספקטרום האלקטרומגנטי.
ד)  השוו את גרף החלונות האטמוספריים (לפתיחת גרף החלונות האטמוספריים יש ללחוץ על הקישור: גרף חלונות אטמוספריים) לגרף של החלונות האטמוספריים שמופיע במצגת הפתיחה. רשמו לעצמכם מה דומה ומה שונה בין שני הגרפים.
ה) הפעילו את ההדמיה שמתארת את התפלגות הקרינה של גוף שחור:

ספקטרום של גוף שחור

(תוכלו לבחור בגרסה העברית תחת התפריט "TRANSLATIONS"), ומצאו מהו אורך הגל של           עוצמת פליטת הקרינה המקסימלית עבור:

  1. אור השמש
  2. אור נורה
  3. אור נר (תצטרכו למצוא את טמפרטורת הלהבה של נר בכוחות עצמכם)
  4. פני השטח של כדור הארץ
  5. פני השטח של טיטאן (תצטרכו להכניס את הטמפרטורה ישירות לתיבת הטקסט בהדמיה, במקום להשתמש בכפתור הגרירה)

היעזרו בכפתורי ה- ⊕ וה- ⊖כדי להתאים  את קנה המידה של הצירים לגודל הגרף המתקבל.

לאחר שסיימתם, בדקו את תשובותיכם בעזרת חוק ההסחה של וין:

חוק ההסחה של וין

3. שני הלוויינים בהם תתמקדו בשלב זה הם לווייני המחקר שנשלחו לחקור את צדק ושבתאי, שאחד מהם סיים את משימתו לפני פחות מחודש, והשני עדיין נמצא בעיצומה.
א) למדו להכיר את הגשושית ג'ונו, את מסלולה ואת המכשור המדעי שלה:
גשושית ג'ונו
עולם חדש ומופלא: החללית ג'ונו חושפת את צדק כפי שמעולם לא הכרנו

ב) למדו להכיר את הגשושית קאסיני, את מהלך המשימה שלה, ואת תגליותיה המרכזיות:
רגע לפני הסוף: תמונות אחרונות מקאסיני
טבעות שבתאי נחשפות בפירוט חסר תקדים
מסע הפרידה של קאסיני

שלב ב'

שלב ב'

הסתיים שלב ב' של אולימפיאדת החלל לחטיבות הביניים, רשימת הממשיכים לשלב הבא תתפרסם בימים הקרובים.

האתגר: משימת שיתוף הקהילה בפרויקט יצירתי

 


הקהילה תוזמן להשתתף בפרויקט, כאשר חברי הקבוצה יתאמו את ביצוע המשימה וידריכו את המשתתפים. לאחר ביצוע המשימה ישלחו חברי הקבוצה תיעוד שלה אשר יזכה אותם בניקוד.
מסמכי ההיערכות לשלב זה יפורסמו עם פרסום תוצאות שלב א'

תלמידים ומורים יקרים,

ברכות! אתם ממשיכים לשלב השני של האולימפיאדה.

בשלב זה עליכם לתכנן ולקיים פעילות בקהילה, אשר מטרתה ליצור חיבור אישי ויצירתי בין חברי הקהילה ולפתוח צוהר לנושא האולימפיאדה, "החלל החדש – אתגרים והזדמנויות", דרך קיום האקתון יזמות בחלל בהשתתפות חברי הקהילה. האקתון הוא אירוע חגיגי המורכב מיצירה קבוצתית והצגת תוצרים.

בשנים האחרונות החלל הפך לזירת פעולה עבור חברות פרטיות המציעות שירותים שונים לתושבי כדור הארץ באמצעות תשתיות חלל שונות – תשתיות שיגור, תקשורת, צילום וניתוח מידע ואף בניה בחלל והפקת משאבים. פעילות עסקית מתבססת על שיתופי פעולה בין ספקים כאשר שירות אחד יכול לעיתים להתבסס על פעילות של עשרות ספקי שירותים אחרים שבלעדיהם השירות לא היה מתאפשר.

עליכם ללמוד על המיזמים העסקיים הקיימים היום ברמה גבוהה מספיק הדרושה כדי להפעיל לתכנן האקתון יזמות עסקית בקרב הקהילה שתבחרו. עליכם לחשוף את חברי הקהילה ליוזמות החדשות בתחום החלל החדש, לתכנן ולהפיק האקתון יזמות בו חברי הקהילה יפתחו ויציגו הצעות יזמות שלמות לצוות השיפוט.

את התיעוד של תכנון והפקת ההאקתון יש להגיש עד לתאריך 17.1.22 בשעה 13:00.

yexy jkuph

thpv zv nuphg?

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

שלב ג'

שלב ג'

הסתיים שלב ג' של אולימפיאדת החלל לחטיבות הביניים, רשימת הממשיכים לשלב הבא תתפרסם בימים הקרובים.

האתגר: חידון אינטראקטיבי בזמן אמת


המענה על השאלות נעשה בזמן אמת. לרשות הקבוצות יעמוד זמן קצוב וקצר לכל שאלה, ולכן נדרש לימוד מעמיק של החומר הרלוונטי – כפי שיפורט באתר  האולימפיאדה.
כשלב מקדים יקבלו הקבוצות משימות הכנה, אשר יכללו פעילות חקר ויהוו בסיס לאתגרים איתם יידרשו התלמידים להתמודד במהלך החידון המקוון.
מסמכי ההיערכות לשלב זה יפורסמו עם פרסום תוצאות של שלב ב'.

ברכות לבתי הספר העולים לשלב ג' של אולימפיאדת החלל ע"ש רמון!

במהלך השלב השלישי בתחרות, תרחיבו את ידיעותיכם בתחומים נוספים הקשורים לתחום החלל, פעילותן של חברות ולמשימת "רקיע":

  1. תערכו היכרות עם טלסקופ החלל ג'יימס ווב.
  2. תלמדו על התפתחויות בתחום 'החלל החדש' בישראל ובעולם.
  3. תעמיקו את היכרותכם עם פעילותה המגוונת של חברת החללspaceX לקראת שיגור אב-הטיפוס SN20.
  4. תבצעו פעילות חקר לגילוי הגורמים המשפיעים על נביטת קטניות לקראת שיגור הניסוי "חומוס חללי" במשימת "רקיע".

במהלך שלב ג' עליכם להתמודד עם שתי משימות עיקריות:

  1. ביצוע פעילות חקר, כולל הגשת תיעוד תוצאות
  2. השתתפות בחידון מקוון א-סינכרוני, לקראתו יש לבצע הכנה עיונית הכוללת קריאה וסיכום של חומר עיוני.

האירוע המסכם את שלב ג' יתקיים בין התאריכים 22-24.2.22. השיבוץ לחידון יישלח אליכם במייל.

האירוע המסכם ויכלול שני חלקים:

חלק א' –  45 דקות של חידון מקוון א-סינכרוני קצוב בזמן הבנוי בפלטפורמת SOCRATIVE .

חלק ב' – מפגש סינכרוני אשר יועבר בשידור חי ב- ZOOM לכל הקבוצות המשתתפות ובו, בין השאר, תערך הצגה חגיגית של המשתתפים וצפייה משותפת בהרצאה חווייתית.

כל המשימות של שלב ג', כולל החידון עצמו ניתנות לביצוע הן כקבוצה שעובדת בכיתה במפגשים פיזיים והן במתכונת של עבודה מרחוק.

חצי הגמר

חצי הגמר

הסתיים שלב חצי הגמר של אולימפיאדת החלל לחטיבות הביניים, רשימת העולים לשלב הגמר תתפרסם בימים הקרובים.

האתגר: בניית דגם
נושא: תכנון ובנייה של דגמים בנושא התחרות השנתי.


ההנחיות לבניית הדגם יישלחו לאחר סיום שלב ג'. הדגם צריך לשקף את מירב ידיעותיכם והבנתכם את הנושא, כאשר גם יצירתיות ואסתטיקה יילקחו בחשבון. את הדגם תתעדו בין השאר בסרטון וידאו שיועלה ל- YouTube ויישלח לשיפוט.
מסמכי ההיערכות לשלב זה יפורסמו עם פרסום תוצאות של שלב ג'.

ברכות לבתי הספר העולים לשלב ד' של אולימפיאדת החלל ע"ש אילן רמון לחטיבות הביניים!

פעילותה של האנושות בחלל נמצאת בתנופה כלכלית וטכנולוגית. כל פעילות חדשה מייצרת אתגרים, צרכים והזדמנויות עסקיות, שמיזמים חדשניים מנסים להתמודד איתם. אתם מוזמנים להכיר חברות גדולות הפועלות בתחום החלל בנוסף לאלו שפגשנו בשלבים הקודמים.

במשימת שלב ד' תתכננו ותציגו מיזם עסקי בתחום החלל החדש. יהיה עליכם למתג את החברה, לכתוב את מסמך החזון, לייצר סרטון תדמית ממותג ודגם וירטואלי של מוצר פיזי שיהיה חלק מהשירות שאתם מספקים. על מנת להבין את הצרכים תבצעו סקר שוק של חברות בתחום, חלקן מתחרות וחלקן שותפות עסקיות פוטנציאליות!

עליכם לדמיין לעצמכם סביבת חלל עתידית בעלת היתכנות להתממשות עד שנת 2040, לתאר את סביבת החלל שאותה אתם רוצים לשרת ולהציע מיזמים העסקיים שישגשגו בה. עליכם לבנות דגם וירטואלי של מוצר פיסי שאתם מתכננים לייצר או להפעיל במסגרת השירות. 

הדגמים ייבנו בשיטת תב"מ – תכנון בעזרת מחשב, בתוכנת טינקרקאד, המאפשרת לבנות את הדגם בלמידה מרחוק בעבודה שיתופית.

מפגש הכנה ב-ZOOM יתקיים בתאריך 9.3.22 בין השעות 18:00-19:00. במהלך המפגש יתקיים תרגול מונחה של עבודה בתוכנת Tinkercad (תב"מ – תכנון באמצעות מחשב) המאפשרת בניית דגם מבוסס מחשב. נציגי הנבחרת מוזמנים להצטרף למפגש ההכנה לצורך תרגול עבודה בתוכנת Tinkercad. קישור למפגש ההכנה יישלח אליכם בהמשך במייל.

בשלב חצי גמר האולימפיאדה ילוו מנטורים מהתעשייה את הנבחרות. לכל נבחרת יוצמד מנטור אשר יקדיש לקבוצה פרק זמן של 120 דקות, אותו תחלקו בהתאם לצרכים של הנבחרת ובתיאום עם המנטור. תפקידו של המנטור הוא להנחות ולשאול שאלות מכוונות, אך לא לבחור עבור התלמידים ולא ללמד אותם חומר תיאורטי, אלא לתת להם כלים לקבל החלטות במקום של לבטים ולייצר תהליך נכון ומושכל.

עשר הקבוצות אשר יזכו במרב הנקודות בשלב זה יעלו לשלב הגמר. קבוצות אלו יביאו אִיתן את הדגמים, התוכניות והסרטונים לאירוע הגמר, ותינתן להן ההזדמנות להציג אותם בפני חבר השופטים והקבוצות האחרות.

את מסמך התיעוד יש להעלות לתיקייה שהוקצתה לכם בדרייב עד לתאריך 2.5.2022 בשעה 13:00.

אירוע הגמר

גמר

גמר

שיאה של התחרות יהיה באירוע הגמר אליו יגיעו 10 בתי ספר. במהלך אירוע הגמר הקבוצות המתחרות ייפגשו ויתחרו ביניהן בתחנות לימודיות וחווייתיות שונות, הכוללות ביצוע ניסויים והתנסויות, פתרון חידות, משימות מתוקשבות ועוד, תוך יישום הידע שרכשו במהלך כל שלבי התחרות.
מסמכי ההיערכות לשלב זה יפורסמו עם פרסום תוצאות של שלב ד' – חצי הגמר.

אירוע הגמר יתקיים במתכונת מתוקשבת ב-16.6.20 , י"ז בסיוון תש"ף.

ברכות לעולים לשלב הגמר של התחרות!

לאחר עבודת שיפוט קשה ומורכבת, נדרש חבר השופטים להחליט אילו מבין הדגמים המרשימים שנשלחו אלינו יזכו את הנבחרות בהעפלה לשלב הגמר של התחרות. עשר קבוצות שהשיגו את הניקוד הגבוה ביותר יעלו לשלב הגמר.

אירוע הגמר יתקיים ביום שלישי, 14.6.22 ט"ו בניסן תשפ"ב, בין השעות 09:00-15:00. השנה נקיים לראשונה, אירוע גמר משותף לשתי האולימפיאדות, שיאפשר מפגש של הנבחרות של בתי ספר יסודיים ושל חטיבות הביניים. האירוע יתקיים במרכז הישראלי למצוינות בחינוך, בירושלים.

האירוע יכלול:

  • יריד היזמות העסקית של אולימפיאדת החל SPACEXPO 2022 : תערוכה ושיפוט המיזמים שפיתחתם על-ידי צוות שופטים מתחום תעשיית החלל
  • מפגש עם האסטרונאוטית ד"ר קת'לין רובינס, שהגיעה לישראל במיוחד לרגל גמר אולימפיאדת החלל, קת'לין (קייט) רובינס היא אסטרונאוטית אמריקאית של נאס"א אשר נבחרה כחלק מנבחרת תכנית ארטמיס – התכנית להנחית אסטרונאוטים על הירח, ולהפוך אותו לבסיס החלל הקדמי של האנושות. תוכלו לקרוא עליה עוד באתר סוכנות החלל.
  • פעילות גיבוש אתגרית: אתגר הניווט לחלל – מסלול ניווט הכולל נקודות ציון בשילוב משימות וחידות בנושאי התחרות שנלמדו שעליהן תקבלו ניקוד
  • טקס הכרזת הזוכים בשתי האולימפיאדות

מפגשי מוקדמות יתקיימו בתאריכים 23-24.5.22 במתכונת מקוונת, כל נבחרת שובצה לשעה מסוימת באחד המועדים הללו.

  • השיפוט של הדגמים ייערך במתכונת של מפגשי מוקדמות פרטניים לפני האירוע המסכם, עם כל אחת מעשר הנבחרות שעלו לשלב הגמר.
  • המפגש ייערך באמצעות פלטפורמת ZOOM ויארך 35 דקות. מטרת המפגש היא לאפשר לשופטים להכיר מקרוב את הנבחרות שעברו את כל שלבי האולימפיאדה ולהעריך את העבודה על המשימות שתכננו והדגמים שבנו. המפגש פותח בפני הנבחרות הזדמנות להצגה מעמיקה ובלתי אמצעית של תוצרי שלב ד'.

להורדת מסמך היערות למוקדמות לשלב הגמר

להורדת מסמך היערכות לאירוע הגמר

ברכות למשתתפים ומזל טוב למנצחים של גמר אולימפיאדת החלל ע"ש רמון לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים, תשפ"ב

הסתיים אירוע הגמר הגדול של אולימפיאדת החלל ע"ש רמון תשפ"ב!

אירוע הגמר המאוחד לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים התקיים בתאריך 14.6.22 במעמד שרת החדשנות המדע והטכולוגיה הגב' אורית פרקש הכהן, במרכז הישראלי למצוינות בחינוך בירושלים.

האירוע התקיים בהשתתפות מאות תלמידים נרגשים מ-20 בתי הספר שעלו לגמר (10 יסודיים ו-10 חט"ב) התלמידים הציגו את המיזמים שלהם בפני חבר השופטים, המורכב מבכירים בתעשיית החלל והאקדמיה ונציגי סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ואף זכו להציג את הפרויקטים גם בפני שני אסטרונאוטים: ד"ר קייטלין רובינס, אסטרונאוטית פעילה של נאס"א ואורחת הכבוד של האירוע, ואיתן סטיבה, שחזר לאחרונה ממשימתו בתחנת החלל הבינלאומית.

במהלך היום השתתפו התלמידים במשחק גיבוש אתגרי שהוכן במיוחד לשלב זה: "אתגר הניווט לחלל" – מסלול ניווט שכלל נקודות ציון בשילוב משימות וחידות בנושאי התחרות שנלמדו במהלך בשנה.

אולימפיאדת החלל היא תוכנית הדגל החינוכית של סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ומתקיימת זו השנה השמינית בשיתוף משרד החינוך ובביצוע של המרכז הישראלי למצוינות בחינוך. השנה, השתתפו בתחרות 187 בתי ספר יסודיים ו 214 חטיבות ביניים בתי ספר. כ-8,000 תלמידים מכל רחבי הארץ אשר השקיעו והגיעו להישגים יוצאי דופן במסגרת התחרות.

התלמידים שהשתתפו השנה באולימפיאדה עברו חמישה שלבים, במהלכם התמודדו עם חידונים מקוונים, נדרשו לענות על חידות מורכבות, לקיים פעילות בקהילה, לפעול יחד בקבוצה, לבצע התנסויות בכיתה ולבנות דגם על פי קריטריונים קפדניים תוך למידה מעמיקה. בנוסף נדרשו לתכנן ולהציג מיזם עסקי בתחום החלל החדש, למתגו ולבנות דגם אב-טיפוס וירטואלי דיגיטאלי של מוצר פיזי.

ההשתתפות באולימפיאדת החלל מקנה לתלמידים מיומנויות רבות כולל: חקר מדעי, אסטרטגיות למידה, היכרות עם תעשיית החלל, התמודדות עם אתגרי ניהול עבודת צוות וזמן, פעילות קהילתית, פתרון קונפליקטים, מיומנות הטיעון, גמישות, הסתגלות, פרזנטציה, שפות, אחריות והתמדה.

הזוכים באולימפיאדת החלל לבתי הספר היסודיים הם:

מקום 1 – פלגים קיבוץ הזורע

מקום 2 – אילן רמון, באר יעקב

מקום 3 – רבקה גובר נהורה

אתגר הניווט לחלל – אופקים מרחביה

הזוכים באולימפיאדת החלל לחטיבות הביניים הם:

מקום 1 – מרכז ישי כפר סבא

מקום 2 – החטיבה לחדשנות וליזמות יקנעם

מקום 3 – עירוני ד' מודיעין, כיתה ט'

אתגר הניווט לחלל: חט"ב א' דה שליט, רחובות

ברכות לזוכים ותודה לאלפי התלמידים שהשתתפו בתחרות במהלך השנה.

נתראה בשנה הבאה!

ברכות למשתתפים ומזל טוב למנצחים של גמר אולימפיאדת רמון לחלל לחטיבות הביניים, תשע"ט

שלב הגמר של אולימפיאדת רמון לחלל לחטיבות הביניים התקיים בתאריך 14.5.19, ט' באייר תשע"ט בקמפוס "המרכז הישראלי למצוינות בחינוך" בירושלים. 226 בתי-ספר וכ-4,000 תלמידים מכל רחבי הארץ החלו את התהליך.התלמידים השתתפו לאורך השנה בחמישה שלבים, שבמהלכם התמודדו בחידונים מקוונים, נדרשו לענות על חידות מורכבות, לקיים פעילות בקהילה, לפעול יחד בקבוצה, לבצע התנסויות בכיתה ואף לבנות דגמים המציגים משימת חלל הקשורה לגופים הקטנים במערכת השמש. שיאה של התחרות היה באירוע הגמר אליו הגיעו 10 בתי ספר. התלמידים פעלו במספר תחנות, בהן:התחרו ראש בראש במענה על שאלות בנושאי מערכת השמש וחקר החלל, הפגינו בקיאות במפת שמי הלילה בקבוצות הכוכבים ובעצמים השונים המסתתרים בשמיים, ביצעו ניסוי חקר הקשור להחזרי אור מעצמים וקביעת זמן המחזור שלהם לפיהם, פיענחו חידות הקשורות להרכב הכימי של גופים קטנים במערכת השמש והשיא – הם הציגו את הדגמים אותם בנו, התבקשו להפגין ידע נרחב ולהשיב על שאלות מורכבות.

במהלך האירוע שמעו התלמידים הרצאה מפי אלכס פיאסיק, מתנדב מטעם עמותת SpaceIL שסיפר את סיפורה מעורר ההשראה שלSpaceIL ומשימתה להנחית את "בראשית" – החללית הישראלית הראשונה, על הירח.

אולפנת בני עקיבא, "חן במדבר" באר שבע זכתה במקום הראשון, בית הספר הרב תחומי עמל אחווה טייבה , זכה במקום השני, בית הספר כפר הנוער כנות זכה במקום השלישי. תעודות ציון לשבח הוענקו  לבית הספר כדורי גליל תחתון ולביה"ס אמי"ת כרמיאל.

לצפייה ברשימת בתי הספר שהשתתפו בשלב הגמר

ארוע הגמר של אולימפיאדת רמון לחלל לחטיבות הביניים תשע"ט

Start typing and press Enter to search